söndag 20 maj 2012

"Damträff"

Maj månad har varit både upp och ner. Jag hade en fin födelsedag, Ingrid som är lika gammal men född dagen efter mig hade kommit hit, Jolle bjöd oss på luncher ute, i dagarna två.

Ingrid som numera bor i Sundsvall kom hit så vi fick vara tillsammans. Vi föddes på Södra BB i Stockholm i maj -37.

Vi träffades "igen" när vi var 14 år och blev vänner för livet. Vi träffades på Stockholm central när våra mödrar letade efter var vi skulle samlas, vi skulle båda åka till London på en ungdomens utbytesresa på en månad.

När vi fyllde 70 år bjöd Jolle oss på en båttur med mat och uppträdande på Donau i Ungern. Denna gång nöjde vi oss med att äta i närheten. Första lunchen var på Restaurangskolan här i Sme-backen och den andra på Barken konferens i Gladtjärn.


I torsdags kom vår älskade sondotter Jennie hit och idag åkte hon hem.

Jag har dessvärre varit helt under isen i en jätteförkylning hela veckan och inte haft någon ork alls. Hostan har som vanligt varit hemsk och tagit helt kål på mig. Det är först idag som jag kan känna en liten förbättring.

På tisdag ska jag åka ner till Stockholm och träffa mina gamla klasskamrater, vi ska ha en damträff (tjejträff). Vi ska göra en nostalgitripp runt i våra gamla trakter och avsluta med en riktigt god måltid på Långbro Värdshus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar