måndag 28 maj 2012

Förkylning, Damträff och Fredriks examen

Sen sist jag skrev har vi varit ner till Stockholm där jag skulle träffa mina klasskamrater från småskolan. Vi bodde på ett litet hotell i Älvsjö.
Det  var i Älvsjö jag gick i skolan och bodde.

Vi började nostalgituren i Brännkyrka kyrka. Där konfirmerades vi för 60 år sedan och Jolle och jag gifte oss där 1957.

IngMari hade plockat flera buketter med gullvivor och Vivi hade med sig ljus. Vi har tre klasskamrater som ligger begravda där. Plus våra föräldrar.
Vi gick till minneslunden och tände ljusen och satte blommorna i vatten.
Efter en rundvandring på kyrkogården och inne i kyrkan hade vi en picknick i minneslunden innan vi så småningom fortsatte, Vivi hade med sig kaffe och tårta.
Vivi hade gjort upp en färdplan som innefattade besök till alla våra barndomshem, skolan och ytterligare ett stopp för att skåla in våra 75 år, hennes son fick sedan köra oss till Långbro Wärdshus där vi åt lunch.
IngMarie och jag skålar i champange

Skolan gick vi runt i och tittade och mindes.

När vi började i Långbrodals skola var den alldeles sprillans ny, allt utom en gymnastiksal var klart så vi fick ha gymnastik i Aulan. Inte alltid så kul eftersom det nästan alltid hängde pojkar över räcket på övervåningen och tittade ner på oss.
Skolan ligger alldeles vid det som var ett stort sinnessjukhus, Långbro sjukhus, på den tiden. Numera är det ett underbart område med bl a Långbro Wärdshus.

Vi tog en promenad i parken efter att vi hade ätit.
Här står damerna mellan hägg och syren.

Veckan innan träffen hade jag drabbats av en förfärlig förkylning, (jag är ff inte bra,) som jag tyvärr delade med mig av till Jolle och Kenneth. Jolle blev såå dålig när vi kom ner så han blev liggandes på hotellet i två dagar.

                                                      FREDRIK


Igår hade Fredrik sin graduation i Trinity Pawling USA.

GRATTIS älskade Fredrik. Nu väntar ett långt sommarlov. Sedan tillbaka i höst, då för fyra år på college. Han ska gå på Sacred Heart University.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar