torsdag 21 juni 2012

Uppsala, Trädgårdsfix och kattungar

Sen sist jag skrev har det hänt massor, jag har bara inte varit inspirerad att skriva.

Vi har haft våra nära och kära hos oss en hel del. Uppsalafamiljen har varit uppe och hälsat på vänner och då sovit över hos oss. Fredrik kom upp någon dag efter att han kommit hem Han, Jennie och Josefin kom upp. Underbara ungdomar!


Kenneth och Egon kommer över rätt som det är. Ken brukar komma med färdiglagad mat rätt som det är.

Kenneth är ju jourhem åt katthemmet i sommar,  just nu har han en liten hona som inte hade något hem och var höggravid. Hon fick tre ungar men bara en lever. En liten kille som blir tre veckor i morgon.


Just när jag skrev detta ringde Carina från katthemmet och hade en nyfödd kattunge som behövde en mamma. Jag hämtade det lilla krypet och for hem till Kenneth med honom. Vi var ju väldigt spända på om han skulle accepteras av kattmamman. Vi gnuggade honom mot hennes unge för att han skulle lukta bekant och höll tummarna. Hon snosade på den och började tvätta honom. Han var ju jättehungrig och hon lät honom dia direkt, till vår stora glädje.

Så här stor är skillnaden på en tre veckors kattunge och en alldeles ny två dagar gammal. Jennie var här igår (onsdag) och blev förälskad i dom små kattungarna.

Vi har också varit i Uppsala ett par dagar och firat Fredriks student. Det var väldigt trevliga dagar. 

Här är vår student med Ulla "svärmor", Josefin flickvän och Jonas kompis.

Dessutom kom dom från Bergslagsodlingar och fixade mina rabatter, min födelsedagspresent från Jolle.
Tack min älskade man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar